02 juni 2013

Nya påsar

I dotterns rum finns massvis med leksaker och relativt ofta hittar hon inte det hon letar efter. Det behövdes med andra ord lite mer ordning och reda! Till att börja med sydde jag två påsar i "draw-string"-modell. Finns det något bra svenskt ord för dessa? För att verkligen förbättra organisationen tänkte jag direkt att de skulle märkas på något sätt så att man vet vad som ska ligga i vilken påse. Först funderade jag på applikationer men för att få dottern mer involverad kom jag sedan på att hon kunde få rita innehållet. Förhoppningsvis motiverar det också mer till städningen!

"Kökspåsen"

 Från vänster till höger: sked, glas, gaffel, kniv, tallrik och skål med visp i.

 Frukt, grönsaker, ägg och godis samsas i denna påse.

Banan, klubba och melonskiva

Än så länge har det fungerat bra och rätt saker har legat i rätt påsar. Faktiskt!

Lillebror fick sin egen påse (utan "beskrivning" utanpå). Hans leksaker börjar nämligen svämma över golven här hemma och vi har inte direkt haft något särskilt ställe där vi samlat dem.

Tygen är restbitar som jag har fått av svärmor. Hörnen i botten är avsydda för ökad volym. Enkla och snabba att sy vilket alltid är trevligt! Nu har det blivit lite mer ordning, vi får se hur länge det håller!

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails