13 juni 2013

Katter i gröngräset

Jag har sett söta katter dyka upp här och där på webben och jag ville gärna sy några jag med. Mönstret till katterna kommer från Karin Neuschütz bok "Sy mjuka djur" men boken finns inte längre i produktion och jag lyckades inte hitta den när jag letade. Så en dag gick jag till biblioteket med dottern och där stod boken och väntade på mig! 



Den bruna katten sydde jag för ett tag sedan av ett gammalt tyg som jag köpte på Tradera för länge sedan (har även sytt en kimono av tyget). Den ljusa katten sydde jag i helgen av ett tyg från Stoff och Stil. Lika fort som den föddes fick den flytta hem till min mamma som en födelsedagspresent. Tyvärr är nu den lilla bruna ensam igen så jag får nog sy* en liten kompis till henne!

* Problem, problem... Efter det att jag sytt den ljusa katten brakade min maskin ihop! Något är helt klart fel i maskineriet för nålen vill inte rubba sig överhuvudtaget. Riktigt trist! Blir så ledsen... Saker ska ju helst bara fungera felfritt!

1 kommentar:

Borgmästaren sa...

Jättegulliga katter! Måste nästan ta och leta upp det mönstret på bibl. Hoppas maskinen reser sig från de döda av sig själv.

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails