03 juni 2013

Barnfilt - Trianglar

Min filt med trianglar är nu också klar! Det blev till slut 15 rader av trianglar med en enkel kant bestående av 2 rader i vitt.




Filten är virkad i Drops Safran i Pistage, turkos och vitt. Jag har använt virknål 3 mm.
Filten består av rader av halvstolpar, mönstret är baserat på ett filtmönster från Järbo, men jag har modifierat det lite för att få mindre trianglar.
Vikt 346 gram, alltså motsvarande ungefär 7 nystan, vilket blir 1120 meter garn (plus alla garnändar).
Storlek: 64*77 cm (ej blockad)

Denna filt är olik de tidigare jag gjort både utseendemässigt och teknikmässigt. Den var väldigt rolig att virka och det gick snabbt i jämförelse med många andra tekniker. Jag är mycket nöjd!

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails