23 maj 2012

Legopåse

Jag har på ett flertal bloggar sett runda stora påsar att ha lego i. Jag har tänkt att det vore bra och i förra veckan satte jag fart. Jag tror att jag har sett lika många varianter på hur man gör med snörningen (öljetter, hällor etc.) som jag har sett påsar men nu hade jag hittat en lösning som jag tyckte var tillräckligt smidig. Via Made By Rae hittade jag in till Make it Perfect som hade en tutorial där knytbandet ligger i en kanal runt hela säcken och kommer fram via två knapphål.

Funderade ett tag på val av tyg och jag ändrade mig några gånger innan jag kom på att det skulle vara roligt med lite applikationer så att även säcken blir mer lekvänlig. Dottern ville gärna hjälpa till att planera utförandet men hade hon fått bestämma hade jag fortfarande suttit vid symaskinen!

Färdig och redo för lek och lego! Säcken är precis över en meter i diameter, hade tyvärr inte mer av det mönstrade yttertyget och jag ville inte skarva tyget.

För att matcha insidan fick utsidan ett grönmönstrat tyg. 

De små gubbarna fick börja bada i havet på direkten, medans djuren kördes med bil till ängen där de fick gå och beta.

Bara ett problem... För mycket lego och för liten säck!

1 kommentar:

Mariann sa...

Förslag.

1 SÄCK TILL GUBBAR
1 SÄCK TILL DJUREN
1 SÄCK TILL FORDONEN SOM FRAKTAR DOM.

KRAM FR MORMOR

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails