15 februari 2011

Nya tyger

Farligt, farligt att titta i nya katalogen från Stoff & Stil... Igår hämtade jag ut paketet på och nu har jag mycket nytt att sätta saxen i!

Botten på detta härliga tyg är brun även om den ser nästan svart ut på bilden.

Reatyg, djupare färg i verkligheten än på bilden.

Detta tyg kostade ynka 12 kr metern! Råkade visst slinka med 5 meter bara för att... Kostar det inte mer än en lunch så kan man gott kosta på sig det även om man inte vet direkt vad det ska användas till. Tycker jag i alla fall!

Vårt vardagsrum går i brunt, beige, vitt och svart. Kändes som att det nu behövde lite färg så detta ska få bli nya gardiner. Snacka om färgklick! Det var en aning starkare grön än jag hade trott men det blir nog bra!

Ytterligare ett tyg i grönt. Tänkte jag skulle matcha med lite kuddar i detta tyg. Den gröna nyansen matchar inte perfekt men tillräckligt bra tror jag nog! (dålig färgåtergivning på kortet)

Brunt tyg med guldblommor.

Härlig tryckt jersey! Till singoalla kanske?

Tunn svart chiffong med vita små prickar. Också detta tyg från rean. Tänkte mig att det kanske ska bli en klänning eller kjol till mig.

Tunn härlig manchester. Har inte bestämt mig för om det ska bli klänning till tjejen eller om det ska bli en liten kappa till våren/sommaren.

Härliga färgglada elefanter i olika storlekar.

1 kommentar:

Denise sa...

Det där översta tyget missade jag! Läckert!

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails