08 september 2010

Grönt är skönt

En kollegas dotter har relativt nyss fyllt år och jag ville testa ett nytt pyssel. Det blev sydda och stoppade bokstäver. Jag hittade 3 olika gröna tyger som passade bra ihop. Högst upp på bokstäverna har jag sytt i små hällor så att man kan hänga upp bokstäverna, kanske över sängen eller nåt. Mönstret till bokstäverna finns gratis på Ottebre. Pilligt var det men gulligt blev det.


Istället för att slå in namnet i en paket så sydde jag en liten väska av ett av de gröna tygen. Blev första lilla färdiga kassen och jag testade för första gången mina tryckknappar. Tyvärr hann klockan bli ganska mycket så jag vågade inte banka så hårt med hammaren. Jag tror att jag fick i knappen ordentligt till slut i alla fall.


När jag ändå var igång och hade tygerna framme blev det även en uppsättning med bokstäver till min egen lilla tjej.


Nu har jag tankar på att man skulle kunna göra hela alfabetet i olika tyger och ha en fin kasse till dem. Det skulle vara en perfekt present till någon som har börjat lära sig bokstäver lite. Så mycket mysigare med mjuka stoppade än med plastiga bokstäver eller att bara skriva eller titta på bokstäver i en bok.

Vill du ha ett namn uppsytt? Eller ett helt alfabet? Hör av dig!

25 kr per bokstav eller 500 kr för hela alfabetet med kasse.

1 kommentar:

Anna sa...

superbra idé att sy upp ett alfabet!!! :)

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails