21 september 2010

Fodrad förvaring med endast 2 sömmar

När jag tog kort på mitt matchande set glömde jag helt av att ta kort på detta lilla förvaringsfack som jag sydde i samma tyg. Den är fodrad med samma orange tyg som handväskan och den har en tryckknapp som håller locket på plats. Den är inte så stor, endast 8,5 x 13,5 cm.


Tanken är att denna modell men med justeringar i måtten ska kunna användas till exempel som mobilfodral. Hela modellen är endast sydd med 2 sömmar (en för att sy ihop hela alltet och en som kantstickning runt överkanten) och enkelheten i det är naturligtvis lockande. Jag tror även att jag ska använda mig av den sömnadstekniken i andra projekt. Passar nog till det mesta förutom de fall där man vill ha en avskärning i botten (i så fall syns sömsmånen inifrån). Jag ska definitivt testa denna teknik på fler objekt!

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails