31 maj 2010

Uggla

När vi var i London tidigare i år såg jag en så härlig uggla att hänga på barnvagnen. Med svägerskans hjälp smög jag till mig ett litet kort på den för att ha kvar som inspiration. Nu är jag äntligen färdig med min egen lilla uggla!

Ugglan från London

Min uggla. Jag funderade på en upphängningsanordning men valde att avstå i och med att jag inte vet ännu hur den ska användas. Jag har använt mig av garnet Tanja till allt utom det vita och bruna där jag använt mig av Carolina (har jag för mig). Det syns inte riktigt på bilderna men ögonen är facetterade så att de mer efterliknar uggle-ögon. Fast det är ju egentligen inte så viktigt eftersom inget annat med min uggla är så värst verklighetstroget... Skulle vara något för ornitologer att se en randiguggla med rosa ögon flyga förbi! Nature here we come!

Även om ugglor kanske inte har "breda paddfötter" som sambon uttryckte det så tycker jag att hon passar i det! Man ska ju stå stadigt här i livet!

Jag har alltså inte använt något mönster till denna lilla fröken utan virkat som det känns bra. Men skulle någon vilja ta efter så är det hela ju väldigt enkelt. Hör av er i så fall så kan jag försöka skriva ihop lite mer om hur jag gjorde.

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails