13 maj 2010

Blomma till mormorsruta

Jag känner att jag skulle vilja ha några mormorsrutor i avvikande variant till filten. Men jag kan inte bestämma mig för hur de ska se ut! Jag har hittat flera olika varianter pp mormorsrutor men det gäller ju att de blir lika stora som de jag redan gjort. Och så får det ju inte bli plottrigt heller, med olika mönster hej hopp... Jag vill gärna ha in mer grönt i filten så ett tag funderade jag på att virka några helt gröna rutor och sedan antingen brodera på blommor eller virka någon och sy på. Jag känner nog att jag måste fundera lite till på hur jag vill göra! För tillfället har jag 57 rutor så det har i alla fall ökat en del sedan sist.

I vilket fall, när jag var ute på det underbara internet och letade efter olika varianter på mormorsrutan hittade jag fram till en del olika personer som virkar bebiskofta av två hexagoner! Jag blev helt betuttad i dessa koftor och nu vill jag börja virka en sådan istället. Jag undrar hur många varv jag skulle vara tvungen att göra för att det skulle bli lagom till prinsessan här hemma?!

Titta in här, här eller här för att se vad jag menar!

1 kommentar:

Annette - MyRoseValley sa...

Ser att du länkat till mig! Kul! Den är så superenkel att göra den här Hexagon Koftan. Lycka till.

Av nyfikenhet, HUR lång tid tog Barbafamiljen att göra? Jag är så otålig och har egentligen aldrig gjort figurer... Rädd att det blir ett evighetsprojekt... Vart kan jag köpa mönstret?
Annette

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails