28 maj 2010

Filten är klar!

Nu är äntligen min första filt med mormorsrutor klar! Den blev ungefär 80x110 cm färdig. Totalt väger den ungefär 9 hg vilket innebär att den i ren materialkostnad är värd 225 kr, trots att jag använde mig av billigt (men bra) akrylgarn. Man kan ju inte påstå att det lönar sig att göra något själv jämfört med att köpa färdigt fabrikstillverkat men så är det ju nästan alltid med hobbysaker. Och nu vet jag ju att det inte finns en enda likadan till!

Lillflickan ville mysa med filten redan innan alla trådar var fästa.

Det blev en snäckskalskant runt om.


4 kommentarer:

Lotta sa...

Så fin. Du är så himla duktig. Kram Lotta

Annette - MyRoseValley sa...

Toppenfin! Vilket akrylgarn använde du? Jag bor ju utomlands men mamma brukar skicka om jag beställer. Garn väger ju typ nada.

Har använt mig av Carolina garnet förut och var mycket nöjd. Det är så prisvänligt med akryl.

Och visst är massproducerat billigare men ack så själlöst. Det här är en mycket vackrare filt med historia, blod, svett & tårar och massor av glädje bakom. Det syns långa vägar. Grattis till din vackra mormorsrutefilt!
Annette

Mariann sa...

Jag instämmer med föregående skribenter! Den blev jättefin!

kram mamma

Johanna sa...

Superfin filt! Wow, vad du JOBBAR! Imponerande...

Och Maja är JÄTTESÖT! :D

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails