11 april 2010

Sötsaker

Nu är äntligen de sista små detaljerna fixade på min senaste lilla docka. Det blev ett dubbelt hårband (inspirerad av dotterns två rosa diadem som hon gärna använder samtidigt), en liten näsa och mun och en lång sjal som räcker 3 varv runt halsen. Mönstret till denna sötnos är gjort av Mia Zamora-Johnson och publicerades i The Saturday Evening Post där det går att hitta en PDF-fil med mönstret. Hon kallar sin docka för Magdalena, men jag vet inte vad min ska heta riktigt än. Om hon får ett nytt hem så kan den nya familjen få bestämma!


Under helgen blev det också virkat lite mer prinsesstårtor. Den lilla gröna behövde bara en liten ros för att bli klar och den använder jag redan som nåldyna. Det passar de verkligen perfekt till! När jag hade ångan uppe blev det två till (i ett annat garn och därför lite större); en traditionell grön och en lila som jag tror innehåller blåbär. Kallas de Operatårta då eller är det en annan variant? Den är i alla fall sockersöt och väntar nu på att bli prydnad eller kanske nåldyna hos någon annan.



Alla fyra sötisar.

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails