20 april 2010

Baby aliens till två bebisar

I förra veckan var jag hemma hos två olika kompisar som faktiskt fick barn bara 5 dagar mellan varandra. Det blev en liten kille för ena kompisen och en tjej för den andra. Till paketen jag hade med mig hade jag virkat varsin liten bebis alien till dem. Jag började med att utgå från gratis-mönstret Axelrod the Amigurumi Alien hos Armina's Ami-Nals, men Det slutade med att jag ändrade en del här och där. Huvudet gjorde jag ännu mer toppigt, enligt hennes mönster skulle man inte virka det toppigt utan endast forma det så och det verkade inte lika bra tyckte jag. Sedan ville jag ha en lite mer ordentlig mage på figuren så jag ökade på varven ganska ordentligt framtill. Benen blev också lite längre än hennes. Dessa små filurer var ganska snabba att göra.

Last week I visited two friends that recently had a baby each, with only 5 days apart. To the gift set I gave them I hade done these small baby aliens. I started off with Armina's Ami-Nals free pattern for the Axelrod Amigurumi Alien, but I then changed the top of the head to be more cone-like, made the belly bigger and the legs longer. Turned out cute and they were fast to crochet.

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails