27 februari 2013

Virkat till kalas

Dottern har de senaste veckorna blivit bjuden på det ena födelsedagskalaset efter det andra. När man ska ge presenter till barn man inte känner så bra är det ju inte lätt att veta vad de har och inte har så det är inte alltid lätt att hitta på en bra present. I och för sig är ju barn oftast tacksamma och blir glada för vad de än får! Efter att ha köpt presenter till de första kalasen kände jag att det vore roligt med något hemgjort, något de kanske inte redan hade innan. Det blev lite virkat fika i en sydd glass-kasse!


De två små kassarna är gjorda av en kökshandduk som jag hittade på Åhléns för ett bra tag sedan. Har tidigare sytt likadana kassar till dottern och hennes kusin. Av en handduk får jag ut 2 små kassar plus en extra liten bit som jag har sparat inför något framtida projekt. Jag har använt rosa snedslå som handtag och till den översta kanten - det kändes bättre att få in lite mer färg där än att bara använda tyget från handduken.


I mina gömmor hittade jag en färdig och en halvfärdig prinsesstårta samt en donut utan strössel. Jag kompletterade dessa med dammsugare och några Oreos (gjorde några fler än vad som är på bilden) och tyckte sedan att det blev lagom till presenter.

2 kalas - 2 färdiga set av fika till födelsedagsbarnen.

Jag hoppas att det blev uppskattade presenter, lite svårt att veta när man inte själv är med på själva kalaset. På lördag är det dags för kalas igen men jag tror inte jag hinner virka en ny omgång så risken är att jag får gå tillbaka till att köpa något. Vi får se...

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails