16 juni 2010

Grönt är skönt

Just nu håller jag på med ett nytt projekt, eventuellt till mig själv. Jag har redan gjort ett par vårgröna handledsvärmare i samma typ av ribb-virkning som jag använde till flickans benvärmare. Nu håller jag på med en sjal i samma garn, endast bestående av luftmaskor. Jag är inte helt säker på hur det kommer bli i slutändan då den hela tiden vill dra ihop sig till en korv. Jag får testa att fukta den och spänna upp den så blir det nog bättre. En annan fundering jag har är att göra om den till en poncho istället för att ha den som sjal. Vilket i så fall skulle innebära att jag måste virka lika mycket till, men jag tror kanske att jag skulle använda den lite mer. Jag får suga lite på den karamellen och testa den lite som sjal innan jag bestämmer mig.

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails