17 december 2011

Egen pralintillverkning

Jag köpte för några veckor sedan en förpackning med receptbok och 30 silikonformar för pralintillverkning. Mycket spännande och gott att testa!


Om man ska följa recepten i boken så förstår jag inte riktigt hur de har tänkt. Alla recept var sjukt överdimensionerade i mängd och trots att jag halverade recepten så fick jag både mycket choklad och fyllning över! Men oh, så god fyllning!


Här är delar av provsatsen där jag testade en fyllning med kaffe (med snöflingor som dekoration) och en annan med hackade kanderade apelsinskal. Dessa små förpackningar gjorde jag till 2 kompisar på jobbet som en liten present då jag slutar där nu. Enligt rapporter så blev de väldigt omtyckta, och det verkar som att kaffepralinen var den som gick hem mest (trots att både jag och sambon trodde att den var i starkaste laget). 


Jag har nu gjort ytterligare omgångar av kaffe och apelsin men idag testade jag också med hallon. Använde en burk av mammas hallonmarmelad som jag blandade i den vanliga grundfyllningen av choklad och grädde. Även dessa blev väldigt goda! Är nog min favorit än så länge.


Nu gäller det bara att det finns några kvar till jul också! :-)

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails