18 oktober 2011

Nytt virk-projekt

Ja, ja, jag vet att jag inte är bra på att avsluta ett projekt innan jag börjar med nästa... Men det är väl också det som gör att det är möjligt att hålla intresset uppe?! När jag nu väntar på mer svart garn till den stora grå filten så började jag titta lite mer i högarna av garn jag har. För ganska länge sedan fick jag en påse garn av svärmor och jag har ännu inte gjort något av det. Nu har jag plockat fram påsen och påbörjat en ny filt.


Detta var innehållet i påsen som jag fick. Jag tror att många av garnerna är bomullsgarn av ungefärlig tjocklek som 8/4, men några av dem känns lite strävare och jag vet inte riktigt vilket material det är. Jag har valt bort den mörkröda (sticker ut för mycket mot de andra), den orangea, en nyans av rosa samt den gröna till vänster. Sedan har jag lagt till en lila och en plommonfärgad som jag hade själv. Totalt blir det 8 färger plus det vita.


Filten kommer att bestå av små mormorsrutor (3 varv). Alla rutor kommer att ha det innersta varvet vitt och det är det som kommer att vara det organiserade medans färgvalet kommer vara mer slumpmässigt. Eftersom det blir mest pastellfärger tänker jag mig nu att det kommer att bli en bebisfilt men vi får se hur det känns när den börjar växa fram.

Jag har redan börjat sätta ihop rutor i olika färger men jag har inte tagit något kort på det så det kommer lite senare.

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails