24 september 2011

Mer virkat

Efter att sambon sett babyfilten med enfärgade rutor i egyptisk bomull uttryckte han en önskan att ha en fullstor filt i grått och svart. Sedan insåg han att det skulle ta mig en evighet att virka, och han ändrade sig då till en randig halsduk. Efter att vi köpt garn och kommit hem började vi diskutera utförande och han blev då lite tveksam till halsduksidén (tror nog han egentligen ville ha en stickad istället för en virkad...). Vi återgick då till filtidén igen och nu har jag virkat 23 rutor i en ljusgrå och en mörkare grå nyans. Sedan är tanken att de ska virkas ihop med svart garn. Många rutor gjorda, men oh, så många kvar! Men som sagt: virk-terapi!


2 kommentarer:

Johanna sa...

Superfina babyfiltar! OCh en fullstor i grått kommer bli snyggt som tusan tror jag! Kram på dig (hoppas att terapin fungerar!)

Händer på Haga sa...

Det kommer bli en fin filt med de grå nyanserna. Jag känner igen det där, man virkar och virkar och tror man har fått ihop till hela filten men icke, man får virka mer och mer. Men det lönar sig på slutet, det är en skön känsla när den är klar! Jag håller själv på med två!! mormorsrutefiltar, och virkar och virkar...

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails