25 mars 2010

Elefant

Här är elefanten som jag började virka på när vi var i London för ett par veckor sedan. Alla som sett honom "live" tycker nog att snabeln är lite kort och att det krävs en hel del fantasi för att få honom att vara en typisk elefant. What can I say... Jag håller med! Känner mig inte så sugen på att göra en till för att testa att förändra mönstret. Finns så mycket annat jag hellre vill göra. Han duger helt enkelt! Mönstret hittade jag på Stjernfalls blogg, men hon använde sig av mycket klarare och finare färger. Tyvärr hade jag inga matchande hemma innan vår resa och då gäller ju att man tager vad man haver!



Here is finally the amigurumi elephant that I finished some days ago. Everybody that have seen him thinks that the trunk is a bit short and that you need to have some level of imagination to see that it is an elephant. I agree but I don't have the motivation to do the same pattern twice and modify it. I found the free pattern at Stjernfalls blogg, her elephants are really lovely in bright colours! I didn't have good matching colours at the time so I hade to use what I had at home.

2 kommentarer:

Älskade pion sa...

Vad kul att du ville vara med i min tävling.Visst är det roligt att pyssla.;)Fin blogg du har.Kram Ulrika

Denice sa...

Vad mycket fint du gör! Blev sugen på de virkade benvärmarna. Just nu är jag i en stickande period, men sen så!

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails