30 mars 2010

Apa

Min lilla virkade apa har nu äntligen fått sina öron fastsydda! Om jag får säga det själv så blev han väldigt söt! Han har piprensare i armar och ben vilket gör att det är enkelt att få honom att posera som man vill. Han har även lite småsten i rumpan och den tyngden gör det ännu enklare att få honom att sitta ordentligt. Jag råkade stoppa svansen innan jag läste att den inte skulle stoppas men vad gör väl det?! Gratis mönster till honom hittade jag på en ChimuChimus japanska sida men det är på engelska som tur är! Där finns även mönster på en större apa som är jättesöt. Jag behöver verkligen mer tid till att virka om jag ska hinna med allting jag vill!





Finally my amigurumi monkey has got his ears! He turned out very cute if I may say so myself! I put pipe cleaners in arms and legs which makes them bendable. He also has some gravel in his butt so he can sit properly. I found the free amigurumi pattern for the monkey on ChimuChimu´s Japanese site but fortunately the pattern is in English! There is also a pattern for a bigger monkey that is just adorable! I need more time to be able to crochet everything I want!

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails