14 mars 2011

Böcker

Var ute och surfade böcker för ett tag sedan och hittade två stycken som jag beställde. Den första är en virkbok med 144 olika typer av mormorsrutor. Väldigt få är fyrkantiga, medans alla andra former dominerar - väldigt rolig att bläddra i och att fundera ut vad man skulle kunna göra med de olika motiven.


Har testvirkat denna söta blomma. Funderar på att virka tillräckligt många till en sjal, i alla möjliga f'ärger. Har 10 blommor virkade men nu måste jag tänka ut hur jag vill sätta ihop dem!


 Den andra boken jag beställde var boken "Sy!" av Cath Kidston. Hade inte hört talas om henne innan jag var i London och hälsade på min svägerska, men hon hade minsann full koll. Det som är roligt med denna bok är att man också fick med en materialsats till att sy en egen "äkta" Kidston-väska, färdigklippt och klart. Annars var väl inte syprojekten direkt revolutionerande men visst kan man få lite inspiration och tips.



1 kommentar:

Denise sa...

Jag hittade ytterligare en arugumi-bok på maxi idag. Mkt man vill göra, lite tid till att hinna med.
Jag gillade trekanten i högra hörnet, den grön/blå. Skulle bli en fin filt om man satte ihop många. Dela gärna med dig av mönstret =)

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails