04 januari 2011

Tubkrage

Den här tuben stickade jag faktiskt på vår förra långresa men av någon konstig anledning tog det 1½ månad för mig att fästa de 2 trådarna. Ibland blir jag inte riktigt klok på mig själv! J Nu blev den i alla fall klar och jag gav den till mamma i present, då det inte kändes som att jag skulle använda den själv. Den är stickad i ribbstickning (2rm, 2 am), storlek 8 på rundstickorna och jag la upp 80 maskor. Krävdes faktiskt bara ett nystan eftersom den inte är så vid. Enligt rapport efter första användandet så var den mjuk och skön och värmde bra runt halsen.

Just nu håller jag faktiskt på med inte mindre än 2 tubsjalar till! En i det röda garnet jag visade för ett tag sedan och en i samma beiga garn som denna men i ett annat utförande. Jag har inte följt någon beskrivning utan höftat lite med båda så vi får se hur lyckade de blir.

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails