02 november 2010

Allt annat än pyssel...

Jag vet att detta är en pysselblogg men jag tänkte ändå lägga upp 2 bilder så att ni får se vad jag sysslade med i förra veckan när jag var i Etiopien. Hoppas ni inte misstycker! :-)

De första dagarna var vi nästan uteslutande inne på FN:s konferensanläggning i Addis (bild till höger). Jag hade min presentation på tisdagen och det gick riktigt bra! Jag fick många intresserade frågor efter och det märktes att mitt ämne var intressant och relevant för många som lyssnade. Alltid kul att få positiv feedback på det man gör! Resterande dagar ägnades åt att knyta kontakter och att lyssna på vad andra hade att säga.

Sista dagen på konferensen så hade vi en fältresa ut mot Rift Valley. Vi besökte två slakterier samt en så kallad "Feed lot" där inköpta djur får "äta upp sig" lite innan export. När jag tidigare varit i Etiopien har jag inte sett till denna typ av storskalig företagsamhet på djursidan så det var väldigt intressant att få se detta och höra hur det fungerar.


Det var en väldigt intressant och intensiv resa, men det är också skönt att nu vara hemma igen. Trots kylan och mörkret!

1 kommentar:

Johanna sa...

Välkommen hem! Verkar ha varit en bra resa..! :)

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails